The environmental education in students with discapacity light intellectualy from the process of understanding reader
Keywords:
environmental education, understanding reader, intellectual discapacityAbstract
The educational system forms the man integrally for the life, for what the work that is presented goes directed to the invigoration of the environmental education of the educandos with intellectual discapacidad, from understanding reader, where the designed learning tasks are directed to foresee the consequences that she brings for the society the deterioration of the environment; so that these they cooperate to the taking of conscience on the part of these educandos jointly with the family and the community, as well as that act in consequence to protect the environment of their town. In the measure in that the scholars appropriate of the knowledge with regard to the thematic one that is approached, it will impact in their participation in a conscious way in the protection of the environment. Scientific methods were used as: historical - logical, analysis - synthesis, inductive-deductive, documental analysis, proves pedagogic, interviews, observation, pedagogic experiment, as well as the procedure of the percentage calculation and the descriptive statistic.
Downloads
References
Arias Leyva, G. (2007).Carta al maestro, Español 3, Hablemos sobre la comunicación oral. Pueblo y Educación.
Bell Rodríguez, R. (1997). Educación especial: Razones, visión actual y desafíos. Pueblo y Educación.
Cassany y Díaz (2018). La Comprensión Lectora un camino al éxito. Universidad Santo Tomás. Villavicencio.
Castro, F. (1992). Informe a la Conferencia de las Naciones Unidas Sobre Medio Ambiente y Desarrollo. Río de Janeiro
Comisión Económica para América Latina y el Caribe. (2019). La Agenda 2030 y los Objetivos de Desarrollo Sostenible: una oportunidad para América Latina y el Caribe. ONU.https://repositorio.cepal.org/bitstream/handle/11362/40155/24/S1801141_es.pdf
Constitución de la República de Cuba (1992). Recuperado de: http:// www.concourt.am/.
González-Escobar, C. H. (2017). La educación ambiental ante el problema ético del desarrollo. Revista Electrónica Educare (Educare Electronic Journal), 21(2), 1-19
Jiménez-Fontana, R., y García-González, E. (2017). Visibilidad de la Educación Ambiental y la Educación para la Sostenibilidad en las publicaciones españolas sobre educación científica. Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias, 14(1), 271-285
Márquez Delgado, D. L., et. al (2021). La educación ambiental: evolución conceptual y metodológica hacia los objetivos del desarrollo sostenible. Revista Universidad y Sociedad, 13(2), 301-310.
Musitu-Ferrer, D., Esteban Ibáñez, M., León-Moreno, C., Callejas Jerónimo, J. E., & Amador-Muñoz, L.V. (2020). Fiabilidad y validez de la escala de actitudes hacia el medio ambiente natural para adolescentes (Aman-a). Revista de Humanidades, 39, 247-270.
Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura. (2017). El derecho humano al medio ambiente en la Agenda 2030. UNESCO. http://www.unescoetxea.org/dokumentuak/ dossierDDHHamb.pdf
Pulido, O. (2020). : Motivación hacia la lectura y comprensión lectora en estudiantes de Quinto de Primaria de una Institución Educativa del Callao. [Tesis de maestría] http://repositorio.usil.edu.pe/bitstream/USIL/9781/1/2020_Pulido-Falcon.pdf
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.