"The pedagogy of the senses"
Keywords:
Sensory stimulation, cognitive development, Montessori method, pedagogy, sensesAbstract
This essay “The pedagogy of the senses”, is derived from the research carried out “sensory stimulation strategies applied to children from four and six years old from the Caterpillar center”, Ciudad Darío, I semester 2021, with the aim of knowing the practice of sensory stimulation in pedagogy, based on the line of Montessori pedagogy, since reflection on the senses is part of an educational content and, therefore, formative, teachable, and consequently an object of theoretical-practical and experiential learning.
Downloads
References
Arroyo, M. (2009). Desarrollo de los procesos cognitivos básicos. Revista Digital Enfoques Educativos, 42, 4-9.
Bocaz, C. S. (2003). Psicopedagogia. Recuperado el Viernes de Octubre de 2016, de http://www.psicopedagogia.com/articulos/?articulo=350).
Cebolla-Boado, H. R. (2013). Aprendizaje y ciclo. La desigualdad de oportunidades desde la educación preescolar hasta la edad adulta. Barcelona: Fundación La Caixa.
Lillard, A. (2005). Montessori: The science behind the genius. Oxford: University Press.
Montessori, M. (1937). Pedagogía científica. Barcelona: Araluce.
Montessori, M. (1940). La formación del hombre. México : Diana.
Montessori, M. (1971). La mente absorbente del niño. Barcelona: Araluce.
Montessori, M. (2003). El método de la pedaagogía científica aplicado a la educación de la infancia. Madrid : Biblioteca nueva .
Montessori, M. (2003). El método de la pedagogía científica aplicado a la educación de la infancia. Madrid: Biblioteca nueva.
Morrison, G. (2005). Educación infantil. Madrid: Pearson Educación.
Soler, E. (1992). La educación sensorial en la escuela infantil. Madrid: Rialp.
Trilla, J. (2012). La crítica a lo establecido y la práctica transformadora. Cuadernos de pedagogía , 428, 50-54.
Yaglis, D. (2005). Montessori: la educación natural y el medio. Sevilla: Trillas.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.