Teaching practice and its influence on student motivation

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5377/hcs.v0i17.11708

Keywords:

teaching practice, motivation, teaching-learning, learners, educational systems

Abstract

The teaching practice must be subject to transformations, which claim the leading role of the student in the teaching and learning process. Because it is a social activity, it must recognize the experiences and prior knowledge of the learners. Likewise, guide their efforts to discover and enhance their skills and competencies. Therefore, it is essential that teachers design their content and teaching strategies with learners and society in mind, as this is the scenario where the ideas and efforts of every educational system materialize. The new psychological theories of learning have made it possible to recognize students as dynamic, emotional beings, and with particular characteristics regarding the assimilation of learning.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Miguel Alexander Hondoy Escobar, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua. UNAN-Managua, Nicaragua

    Maestrando en Docencia Universitaria en la Universidad Nacional Autónoma de
    Nicaragua, Managua UNAN-Managua.

References

Aprendamos Juntos. (Productor). (2019). Versión Completa. Conocer el cerebro para vivir mejor. Facundo Manes, neurocientífico. [Video] YouTube.

Asamblea Nacional de la República de Nicara gua (2006). Ley General de Educación del 22 de marzo del 2006. Mangua. Asamblea Nacional de la República de Nicaragua

Cáceres, Z. y Munévar, O. (2016) Evolución de las teorías cognitivas y sus aportes a la educación. Actividad física y desarrollo humano v. 7. Centro de copiado Universidad de Pamplona. Universidad de Pamplona, Norte de Santander, Colombia

Hart, L. (1983), Neurociencia y educación: Una puerta abierta hacia el desarrollo humano. Asociación Educativa para el desarrollo Humano. Recuperado de https://web.oas.org/childhood/ES/Lists/Temas%20%20Proyectos%20%20 Actividad%20%20Documento/Attachments/516 14%20Ponencia%20Anna%20Luc%C3%ADa.pdf

Hellín, M. (2007), Motivación, autoconcepto físico, disciplina y orientación disposicional en estudiantes de educación física. (Tesis maestría). Recuperado de https://www.cafyd.com/ tesisgloria/tesis13gloriahellin.pdf.19

Martínez, E., Sánchez, s. (2012). La motivación en el aprendizaje. CINE Y EDUCACIÓN. Recuperado de: https://educomunicacion.es/didactica/0083motivacion.htm

Palacios, J. (1984). La cuestión escolar. Barcelona: Editorial Laia. Recuperado de: http://ve.scielo.org/ scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1316-49102006000400008

Rinaudo, M., Barrera, M., Donolo, D. (2006). Motivación para el aprendizaje en alumnos universitarios. Revista Electrónica de Motivación y Emoción.

Downloads

Published

23-07-2021

Issue

Section

Artículo y ensayos

How to Cite

Teaching practice and its influence on student motivation. (2021). Revista Humanismo Y Cambio Social, 91-102. https://doi.org/10.5377/hcs.v0i17.11708