Influence of globalization and social networks on the des-territorialization of the person

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5377/raices.v3i6.9025

Keywords:

Globalization, social networks, digital culture, des-territorialization, anthropology

Abstract

Globalization has been understood as a form of global homogenization, based on this principle, social networks are playing a leading role in that trend. Every day, social networks become more relevant as matrices of opinions are built around a reality that, in view of each person on their respective social platforms, can vary in interpretation or meaning. The interference with internal matters has also been homogenized more directly, since, from social networks, anyone can give an opinion on realities of which they are not participating, beyond what they see on virtual platforms. This reflection is reflexive, an essay that pays for this discussion based on bibliographic records and argumentation.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Allan Daniel Martínez Molina, , Departamento de Derecho Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua

    Licenciado en Derecho, actualmente estudiante de la maestría en Antropología y Liderazgo Social tercera cohorte. Docente del Departamento de Derecho de la UNAN-Managua. Fue Presidente de la Unión Nacional de Estudiantes de Nicaragua, para la UNENUNAN-Managua 2016-2019, y Presidente de la Facultad de Humanidades y Ciencias Jurídicas, 2013-2015. Ha participado en distintos congresos y encuentros estudiantiles a nivel nacional e internacional.

References

Canan, A. C. (2000). Globalización, cultura y comunidad. San Diego, California: Glimpse.

Cervera, R. C. (2003). Cultura y civilización en la sociedad internacional . En E. Juan/García, & C. Madrazo Rivas, Iglesia, Estado y Sociedad Internacional-Libro homenaje a D. José Giménez y Martínez de Carvajal (págs. 299-321).

Madrid, España: Edit. Universidad San Pablo-CEU.

Chomsky, N. (1990). Manipulación mediática . Barcelona.

Chomsky, N., & Ramonet, I. (2002). Cómo nos venden la moto. Información, poder y concentración de medios. Barcelona: Icaria.

Fukuyama, F. (1989). Fin de la Historia . The National Interest.

Ortiz, R. (2001). Diversidad Cultural y cosmopolitismo. En F. B. (compilador), Cultura y Globalización (págs. 38 138). México: Colección dos siglos dos milenios.

Petras, J. (1999). Globalización. Una crítica epistemológica. México: Siglo XXI.

Published

20-12-2019

Issue

Section

Urban and Rural Realities

How to Cite

Influence of globalization and social networks on the des-territorialization of the person. (2019). Raíces: Revista De Ciencias Sociales Y Políticas, 65-70. https://doi.org/10.5377/raices.v3i6.9025

Most read articles by the same author(s)