Teacher training in TAC "English laboratory", educational innovation proposal

Authors

  • Yader Ernesto Delgado González UNAN Managua - FAREM Carazo

Keywords:

Communication Technologies for Learning (TAC), Meaningful Learning, Teaching - learning process

Abstract

This paper presents the results of an institutional teaching experience made in the Regional Multidisciplinary Faculty Carazo of the UNAN - Managua on technology training of teachers in the area for the application of English Communication Technologies for Learning (TAC) in the process of teaching -and thus how to search for meaningful learning to equip the students in your are appropriate to deal with this new digital knowledge society technological skills.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Chamorro, M., & Sánchez, P. (2005). Iniciación a la docencia universitaria. Manual de ayuda. Universidad Complutense de Madrid, Instituto de Ciencias de la Educación.

Duart, J. (2005). Integrar las TAC en la universidad. RU & SC .

Guzmán, T., García, M., & Chaparro, R. (s.f.). UDGVIRTUAL. Recuperado el 23 de marzo de 2013, de http://www.udgvirtual.udg.mx/apertura/index.php/apertura3/arTACle/view/181/196

Llorente, M., Marín, V., & Cabero, J. (2010). Hacia el diseño de un instrumento de diagnósTACo de "competencias tecnológicas del profesorado" universitario. Revista Iberoamericana de Educación , 1-12.

MANAGUA, U. (2011). Modelo educativo, normativa y metodología para la planificación currícular 2011. Managua.

Mejía, N. (s.f.). Grupos de investigación (UdeA). Recuperado el 28 de marzo de 2013, de http://aprendeenlinea.udea.edu.co/lms/investigacion/course/view.php?id=60

Pérez, B., & Salas, F. (2009). Hallazgos en investigación sobre el profesorado universitario y la integración de las TAC en la enseñanza. Actualidades Investigativas en Educación (UCR) , 1-25.

Tapia, C., Gutiérrez, H., Cruz, E., & Fletes, O. (2011). Proyecto TAC, FAREM-Carazo. Jinotepe.

UNESCO. (s.f.). Estándares docentes UNESCO. Recuperado el 12 de mayo de 2013, de http://www.eduteka.org/pdfdir/UNESCOEstandaresDocentes.pdf

Downloads

Published

10-02-2014

Issue

Section

SCIENTIFIC ARTICLES

How to Cite

Teacher training in TAC "English laboratory", educational innovation proposal. (2014). Revista Torreón Universitario, 4(6), 61-76. https://revistas.unan.edu.ni/index.php/Torreon/article/view/3467