Reflections on "CHAPTER IV: methodology and evaluation, from the book planning training in the EHEA"

Authors

  • Marisela Gutiérrez Rodríguez UNAN Managua - FAREM Carazo

Abstract

This document accosts different thoughtfulness about the methodology and evaluation that the teachers must implement in the classroom, taking into account that it is necessary to continue doing efforts to implement new methodologies and new processes of evaluation to improve the teaching quality and the new generations of young professionals for our future.

After that, it is presented a synthesis about chapter IV "Methodology and Evaluation", and also an analysis about the most important ideas focusing on the reflections from other writers about the same thematic. Also, it is included a short exposure about the achieved learning during the development of this document.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Abbott, John y Ryan, Terence. (1999). Constructing Knowledge and Shaping Brain. Recuperado el 27 de Agosto de 2012, de www.cca.org.mx/profesores/cursos/cep21-tec/.../constructivismo.htm: http://www.21learn.org

Ballester Vallori, A. (2002). El Aprendizaje Significativo en la Práctica. Cómo hacer aprendizaje significativo en el aula.

Busón, C. (08 de Mayo de 2008). Frases Célebres de Paulo Freire. Recuperado el 22 de Agosto de 2012, de buson.net/factaetverba/archives/696

Carrizo, W. (2009). La responsabilidad docente frente a la evaluación. Recuperado el 31 de Agosto de 2012, de Revista Pecvnia 09: www.3.unileon.es/pecvnia/pecvnia09/09_063_083.pdf

Fernández Pérez, M. (2004). Las tareas de la profesión de enseñar. Madrid, España.

Porto Currás, M. (2006). La evaluación de estudiantes universitarios vista pos sus protagonistas. Recuperado el 2012 de Septiembre de 2012, de Universidad de Murcias: revista.um.es/educatio/article/view/156/139

Sánchez Delgado, Primitivo y Gairín Sallán, Joaquín. Planificar la formación en el espacio Europeo de Educación Superior. Madrid, España: VARONA, S.A.

Tünneermann Bernheim, C. (s.f.). EL_ROL_DEL_DOCENTE_EN_LA_E_S_SIGLO_XXI_1062286.doc. Recuperado el 27 de Agosto de 2012, de www.ucyt.edu.ni/.../

Zabalza, M. Á. (2009). Ser profesor universitario hoy. La Cuestión Universitaria , 69-81.

Published

10-02-2014

How to Cite

Gutiérrez Rodríguez, M. (2014). Reflections on "CHAPTER IV: methodology and evaluation, from the book planning training in the EHEA". Revista Torreón Universitario, 4(6), 49–54. Retrieved from https://revistas.unan.edu.ni/index.php/Torreon/article/view/3469

Issue

Section

SCIENTIFIC ARTICLES