Characterization of the degree works 2017 – 2021 of the area of administrative and economic sciences

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5377/reice.v11i21.16555

Keywords:

Characterization, research, modality, trends, graduate work

Abstract

This research presents the characterization of undergraduate and graduate students' degree works of the faculty of Administrative and Economic Sciences of the Universidad Francisco de Paula Santander Ocaña sectional in the period 2017 - 2021, for which an analysis of the projects carried out in this period is made through a documentary review seeking to visualize solutions for the strengthening of formative research in the institution. The classification of the information collected is made according to the modality, line of research, topic, methodological approach and type of research. The results indicate that the degree works have a tendency to be developed under the research modality, likewise each academic program has its respective lines of research and these differ from those of the groups attached to the Faculty in certain aspects and that the research of the programs is concentrated in the mixed and quantitative approach and descriptive type.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Cruz-Vega, F. A. (2019). Evaluación socio formativa en los procesos investigativos del programa de pedagogía infantil. Revista Científica Profundidad Construyendo Futuro, 10(10), 10-23. https://doi.org/10.22463/24221783.2523

Gaitán Carrillo, J. C., & Ortiz Bocanegra, A. (2015). Clasificación y análisis de trabajos de grado sobre empresas de familia en la Facultad de Ciencias Administrativas y Contables de la Universidad de La Salle. Obtenido de Universidad de La Salle : https://ciencia.lasalle.edu.co/administracion_de_empresas/1016/

González Pérez, M. M., & Núñez González, S. (2020). Conceptualización y definición de líneas de investigación prioritarias a nivel de la universidad. Universidad y Sociedad, 12(4), 341-349.

Hueso Ángel, J. S. (2017). Tendencias en investigación en los trabajos de grado de los estudiantes de la Licenciatura en Lengua Castella, inglés y francés 2010-2016. Obtenido de Universidad de La Salle: https://ciencia.lasalle.edu.co/lic_lenguas/503?utm_source=ciencia.lasalle.edu.co%2Flic_lenguas%2F503&utm_medium=PDF&utm_campaign=PDFCoverPages

Hernández Sampieri, R., Fernández Collado, C., & Baptista Lucio, P. (2006). Metodología de la investigación. Montreal, Canadá: McGraw-Hill Education.

Lemus-Quintero, J. A. (2021). Pensamiento tríadico y su relación con variables sociodemográficas de los estudiantes de Administración de Empresas. Revista Científica Profundidad Construyendo Futuro, 14(14), 54-63. https://doi.org/10.22463/24221783.3177

Loría Díaz, E. (2019). ¿Sin tesis hay paraíso? Hay un buen propósito. Ciencia ergo-sum, Revista Científica Multidisciplinaria de Prospectiva, 26(3). Obtenido de https://www.redalyc.org/journal/104/10459650012/10459650012.pdf

Medina Turizo, D. M. (2016). Tendencia de la investigación en el campo de administración de la salud a partir de los trabajos de grado de la Especialización en Gerencia de la Calidad y Auditoría en salud de la Universidad Cooperativa de Colombia en los años 2011-2015. Obtenido de Universidad Cooperativa de Colombia: https://repository.ucc.edu.co/handle/20.500.12494/455

Morán Reyes, A. A. (2021). Information Sciences research trends in Mexico (2002-2021): Historical and bibliometric analysis of doctoral theses of the National Autonomous University of Mexico. Iberoamerican Journal of Science Measurement and Communication, 1(2), 1-18. Obtenido de https://doi.org/10.47909/ijsmc.46

Moreno-Mendoza, E. F., & Coronel-Arenas, M. F. (2018). Hábitos que impiden la adaptación y adopción de la lectura en estudiantes de Administración de Empresas. Revista Científica Profundidad Construyendo Futuro, 9(9), 2-9. https://doi.org/10.22463/24221783.2457

Montoya Lasso, O. F., & Varela Cedeño, J. L. (2018). Análisis del inventario de trabajos de grado presentado por los estudiantes del Programa de Contaduría Pública de la Universidad del Valle, en la Sede Zarzal; del periodo 2010-2015, en materia de investigación contable. Obtenido de Universidad del Valle: https://bibliotecadigital.univalle.edu.co/handle/10893/16810

Universidad Autónoma del Estado de México UAEM. (2022). Cuadernos del Centro de Estudios de la Universidad-Universitas. Obtenido de ¿Qué es la tesis?: http://web.uaemex.mx/plin/univ/univer11.html#:~:text=La%20importancia%20a%20realizar%20una,problem%C3%A1tica%20que%20lleva%20consigo%20el

Wasserman, M. (16 de junio de 2017). El Tiempo. Obtenido de Ciencia, tecnología e innovación en Colombia hoy: https://www.eltiempo.com/vida/ciencia/ciencia-tecnologia-e-innovacion-en-colombia-hoy-99494

Published

18-08-2023

How to Cite

Álvarez Reyes , S. A. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ., Jaimes Carrascal, I. ., & Rodríguez Castilla, M. M. (2023). Characterization of the degree works 2017 – 2021 of the area of administrative and economic sciences. REICE: Revista Electrónica De Investigación En Ciencias Económicas, 11(21), 291–314. https://doi.org/10.5377/reice.v11i21.16555

Issue

Section

Artículos de Investigación

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.