Public Policies in Nicaraguan Virtual Higher Education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5377/raices.v3i7.9697

Keywords:

Education, Virtual, Free, Student, Higher

Abstract

This essay addresses some efforts of the Government of Reconciliation and National Unity of Nicaragua in the development of programs and projects that today benefit thousands of Nicaraguan citizens with free and quality higher education. From this approach, we will examine the government strategies that have made many students dreams come true, forming them professionally from the virtual modality, thus contributing to the economic development of their families and their country. Education is a right that every human being must possess, without any social, political or religious exclusion. Education is a responsibility of all governments in the world and they must ensure a free and inclusive education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Bryan Alexander Jaime Manzanarez, Comunicación para el Desarrollo. Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, UNAN-Managua

Estudiante del IV Año de Comunicación para el Desarrollo en la UNAN-Managua. Actual alumno ayudante en docencia de la Carrera de Comunicación y Responsable del Sistema de Comunicación (SISCOM) de la Facultad de Humanidades y Ciencias Jurídicas desde el 2019. Dirigente estudiantil de la Unión Nacional de Estudiantes de Nicaragua (UNEN) de la Facultad de Humanidades y Ciencias Jurídicas de la UNAN-Managua desde el 2016. Ha elaborado ensayos e investigaciones en el marco de la aplicación de las Políticas Públicas en materia de salud y educación (2018). Elaboración de un Proyecto de Comunicación donde se proponía la creación una institución educativa para niños y jóvenes en Carazo, de acuerdo a uno de los ODS de la CEPAL (2018). Elaboración de un reportaje radial sobre la Inversión Pública en Educación Superior Virtual (2018). Elaboración de campañas publicitarias en la prevención de embarazos a temprana edad en Jinotega. (2018). Participación en Ponencias sobre Integración Centroamericana impartidas por el Parlamento Centroamericano (PARLACEN) y la Corte Centroamericana de Justicia (CCJ) en 2019.

References

Duarte M. (2008). Presentación del Modelo Nacional de Educación Técnica y For¬nación Profesional. Extraído de: https://www.tecnacional.edu.ni/noticias/present¬acion-modelo nacional-educacion-tecnica-formacion profesional/

El Panorama de la Educación Técnica en Nicaragua. (2016). Extraído de: http:// funides.com/blog/63-el-panorama-de-la-educacion-tecnica-en-nicaragua/

Importancia de la Educación para el Desarrollo. (2009). Extraído de: http://www. planeducativonacional.unam.mx/CAP_00/Text/00_05a.html

López F. & Zavala F. (2019). Educación de Calidad en Nicaragua entre el periodo 2007- 2017. (Seminario de Graduación Licenciatura en Economía, UNAN-Mana¬gua). Extraído de: http://repositorio.unan.edu.ni/10953/1/19705.pdf

Programa de Apoyo a la Educación Técnica y Formación Profesional en Nic¬aragua. (2019). Obtenido de: http://www.aecid.org.ni/wp-content/up¬loads/2019/03/10-PPTP-20 cursos-virtuales-Revisado-AECID-060219.pdf

Programa Nacional de Educación Técnica en el Campo. (2016). Recuperado de: https://www.tecnacional.edu.ni/programas/escuelas-tecnicas-del-campo/?progra¬ma=2

Suárez M. (2010). Definición de Educación por diferentes autores. Obtenido de: http://mariasdlp.blogspot.com/2010/11/definicion-de-educacion-por-difer¬entes_24.html

Urbina M. (2019). 1990-2006: Neoliberalismo y educación en Nicaragua. Obteni¬do de: http://www.radiolaprimerisima.com/blogs/2481/1990-2006-neoliberalis¬mo-y-educacion-en-nicaragua/

Published

06-05-2020

How to Cite

Jaime Manzanarez, B. A. (2020). Public Policies in Nicaraguan Virtual Higher Education. Raíces: Revista De Ciencias Sociales Y Políticas, 64–71. https://doi.org/10.5377/raices.v3i7.9697

Issue

Section

Antropología: experiencias educativas

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 

You may also start an advanced similarity search for this article.