Contextualize videos implementation as an innovative didactic strategies to develop the English speaking ability in 9th grade students of Manuel Hernandez Martinez’ institute, evening turn, on the second semester 2014

Authors

  • Róger Calderón UNAN-MANAGUA, FAREM-CARAZO
  • Seydi Rosales UNAN-MANAGUA, FAREM-CARAZO
  • Katherine Espinoza UNAN-MANAGUA, FAREM-CARAZO

Abstract

English language has become an important universal language for communication indifferent areas in our society, therefore learning it requires the implementation of innovative didactic strategies for a quality learning in which one it uses technologic tools that catch student’s attention of today.

This protocol presents the didactic implementation of contextualized videos approach to develop the speaking ability in 9th grade students of Manuel Hernandez Martinez’ institute, in Jinotepe, Carazo with the proposal that teachers promote the video production to improve this ability and contribute to the English language oral practice.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ADELFA, S. C. (2009) ¿Inglés Británico o inglés Estadounidense? Disponible en: http://www.csicsif.es/andalucia/modules/mod_ense/revista/pdf/Numero_21/SARA_CLEDERA_ADELFA01.pdf

ALBERT, J. S. (2005) El papel de los estilos de aprendizaje en la personalización. Journal and Researsh an Inovation in the language classroom. 17-24.

ANGLO, T. (2012). Habilidades del inglés. Disponible en: http://aprendiendoingles.mx/?p=155

CATANA, D. (2013). El vídeo como herramienta para motivar y desarrollar la comprensión oral en el aula de lengua inglesa. Disponible en: http://repositorio.ual.es:8080/jspui/bitstream/10835/2333/1/Trabajo.pdf

GONZÁLEZ, E. M. (2010). Propuesta de estrategias para mejorar el aprendizaje del inglés en. México.

FERNÁNDEZ, R. F. (2004) Lenguas extranjeras, escritura y desarrollo: un reto para el profesional de las ciencias médicas. Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1024-94352004000600008

FUJIOKA, K. (2012). Integrating. Jalt publications. 14-19.

GELDEREN, E. V. (2006) A History of the English Language. John Benjamins Publishing.

GONZALEZ, A. A. (2011) Cuadernos de educacion y desarrollo. Disponible en: http://www.eumed.net/rev/ced/28/grc.htm

GUTIERREZ y MADRID (2008) Las actitudes del alumnado hacia el aprendizaje. Lingarum. 85-100.

HOGG, R. y DENISON, D. (2006) A History of the English Language. Cambridge University Press.

PRIETO, J. (2015) El uso de grabaciones audiovisuales para el desarrollo de habilidades comunicativas. Revista de la docencencia universitaria. Pp. 260.

LACAL, J. L. (2009) El uno de las nuevas tecnologias en el area de la lengua inglesa. Disponible en: csifrevistad@gmail.com

LINDSAY, P. (2000) Teaching English Wolrdwide. P. Lindsay. Alta Professional Series.

MANRIQUE, N. L. (2011) Implementacion de un club de conversacion como una estrategia paraincrementar la produccion oral de los estudiantes de inglés básico I-B2. Bogotá D.C.

MATA, F. S. (s.f.) La habilidad de expresarse por escrito: Una perspectiva psicolinguistica y cognitiva sobre la expresion escrita. Disponible en: http://www.juntadeandalucia.es/averroes/~cepco3/competencias/lengua/aspgenerales/habilidad_escrito.pdf

MONTENEGRO, R. L. (2012) “El viejo y el mar” Una estrategia didáctica para la enseñanza del inglés. Revista Electrónica Actualidades Investigativas en Educación.12 (3), 1-19.

OCHOA, B. (2009) El desarrollo de la habilidad de escribir. Disponible en: http://innovaciontec.idict.cu/innovacion/article/viewFile/122/122

RAMOS, A. S. (2014) Vídeo y educación. Barcelona, España: Paidos Iberita.

RIGOL, M. B. (2005). La pronunciación en la clase de lenguas extranjeras. Disponible en: http://www.publicacions.ub.edu/revistes/phonica1/PDF/articulo_02.pdf

RÍOS, M. (2008) El uso de videos y la produccion oral. Disponible en: rociorlv@yahoo.com.mx

RODRÍGUEZ, M y GARCÍA, E. (2005) Las estrategias de aprendizaje y sus particularidades en lenguas extranjeras. Revista Iberoamericana de Educación. 3-9.

URIBE, D. (2008) Las actitudes del alumnado hacia el aprendizaje. Recuperado el 2014, de Los Angeles Southwest College.

VALVERDE, X. (2013) Mejorar la fluidez en inglés a través de la realización colaborativa de un vídeo. Revista Torreón Universitario , 52-55.

Published

10-09-2015

How to Cite

Calderón, R., Rosales, S., & Espinoza, K. (2015). Contextualize videos implementation as an innovative didactic strategies to develop the English speaking ability in 9th grade students of Manuel Hernandez Martinez’ institute, evening turn, on the second semester 2014. Revista Torreón Universitario, 4(10), 41–46. Retrieved from https://revistas.unan.edu.ni/index.php/Torreon/article/view/3328

Issue

Section

SCIENTIFIC ARTICLES