Critical reflections on the experience obtained from the application of the didactic proposal «Let's learn poetry through

Authors

  • Daniela Tórrez Investigadora independiente

DOI:

https://doi.org/10.5377/rll.v7i2.12282

Keywords:

internship, university, language and literature, professionalization

Abstract

In the following essay I will address the strengths and weaknesses that arose during the practices with the ninth grade group of C from the Boanerges Aragón Noli school. Who would say that I would meet again the same children who one day took out my green gray hair six years ago, when with another classmate and I went to organize Teacher's Day, now turned into adolescents? Apparently life is a handkerchief and the turns it takes are unexpected. Unlike the first experience this was pleasant, although with its highs and lows it ended in a good way.

 

References

Castro, R (2015) El uso de foros de discusión como herramienta didáctica para desarrollar la capacidad de juicio crítico en las alumnas de segundo año "a" de secundaria de la institución educativa santa maría de Piura. Tesis de Maestría en Educación con Mención en Teorías y Práctica Educativa. Universidad de Piura. Facultad de Ciencias de la Educación. Piura, Perú.

García, J (2015) El efecto Pigmalión y su efecto transformador a través de las expectativas. Textos y contextos.

González, C (2013) El comentario crítico textual: un puente entre competencia lectora y escritora. Zona próxima Revista del Instituto de Estudios en Educación Universidad del Norte nº 18 enero - junio, 2013 ISSN 2145-9444.

López, J (2009) La importancia de los conocimientos previos para el aprendizaje de nuevos contenidos. Revista digital Innovación y experiencia.

Reza, C (2006). La importancia de las preguntas en el aprendizaje. Revista cubana de química, XVIII (2), 15. [fecha de consulta 8 de Julio de 2021]. ISSN: 0258-5995. Disponible en: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=443543704006

Ramírez, M (s, f) Guía género lírico. Recuperado de: https://recursos.salonesvirtuales.com/assets/bloques/guiagenerolirico.pdf

Ramírez, F (2012) El diccionario como recurso didáctico para la enseñanza de la lengua española. Temas para la educación revista digital para profesionales de la enseñanza. N° 21

Rosario, et al. (2009) Tareas para casa, autorregulación del aprendizaje y rendimiento en matemáticas. Revista de psicodidáctica, 14(2),179-192. [fecha de Consulta 9 de Julio de 2021]. ISSN: 1136-1034. Disponible en: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=17512724002

Obregón, J (2014) Estrategias para mejorar el manejo del grupo. Siete Olmedo. Recuperado de: http://www.sieteolmedo.com.mx/2014/06/14/estrategias-para-mejorar-el-manejo-del-grupo/

Piguave, V (2014) Importancia del desarrollo de la creatividad para los estudiantes de la carrera de Ingeniería Comercial desde el proceso de enseñanza-aprendizaje. Revista Educación Vol. XXIII, N° 44, marzo-agosto 2014 / ISSN 1019-9403

Published

01-09-2021

How to Cite

Tórrez, D. (2021). Critical reflections on the experience obtained from the application of the didactic proposal «Let’s learn poetry through. Revista Lengua Y Literatura, 7(2), 56–62. https://doi.org/10.5377/rll.v7i2.12282

Issue

Section

Didáctica

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.